Reményi Imre beszámolója a kórházpedagógusok pécsi gyűléséről

Meghívást kaptunk a pécsi Kórházpedagógusok Egyesületétől 2010. április 15-17-én megtartott rendezvényükre, ahová az ország különböző helyeiről,- sőt külföldről: Németországból és Olaszországból is-, érkeztek segítő szakemberek, hogy immáron 3-ik alkalommal megosszák egymással mindennapi tapasztalataikat, kételyeik és bizonyosságaik mellett új híreiket és lehetőségeiket.

A vendég-előadók, és az egyesület más tagjai,- mind a szállást, mind pedig a szakmai-technikai körülményeket illetően rendkívül színvonalas módon tölthették el a konferencia három napját. Az előadások apropója természetesen a hazai kórház-pedagógia állapotának, céljának és eredményeinek bemutatása és megvitatása volt. Lett légyen szó mozgásterápiáról, képességfejlesztő játékokról, a gyermekosztályokon dolgozó személyzet mentálhigiénéjéről, bábozásról, palliatív kezelési módszerekről és gyásztanácsadásról, transzplantációról, oszteoporózisról, vagy a Bátor Táborról, mindvégig az ún. iskolalátogatás, illetve a klinikai körülmények között való oktatás-tanulás maradt az üzenetek forrása, eredeti témája.

Mint megtudtuk, az iskolaszanatórium intézménye nem új keletű dolog. Hazánkban 1928-ban alapították az Iskolaszanatórium Egyesületet, 1936-ban pedig életre hívták magát az Iskolaszanatóriumot is. 1988 óta tíz kórházban vannak jelen pedagógusai. Itthon a Pécsi Kórháziskola az egyik,- ha nem az egyetlen-, első fecske, amelyik a németországi Tübingeni Gyermekklinika nem hivatalos támogatásával honosította a kórházban ápolt krónikus beteg gyerekek anyaiskolájába tett orvos-pedagógus látogatás gyakorlatát. Az újdonság abban rejlik, hogy eleddig „csak” az iskola szállt ki a kórházhoz, az új projekt szerint már a kórház is kiszáll az iskolához, vagyis az a bizonyos hegy és Mohamed nem egymást kizáró, hanem kölcsönösségi viszonyban állnak egymással.

 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support