Közlemény a sajtóban megjelent csecsemő ellátásának ügyéről
A mai napon a sajtóban többfelé megjelent, hogy kórházunkban nem láttunk el egy combtöréssel érkezett csecsemőt. Kórházunkat sem a szülők, sem a sajtó (RTL Klub kivételével) nem kereste meg panasszal, ill. az ügy kapcsán. Mivel rendkívül fontosnak tartjuk a gyermekek ellátásának magas minőségét, és a szülőkkel való kommunikációt, ezért megkeresés nélkül is az alábbi közleményt adjuk ki az üggyel kapcsolatban:
„A combtöréssel érkező 10 hónapos csecsemőt ambulanciánkon nem láttuk, a Bethesda Gyermekkórház felé nem érkezett semmiféle panasz, sem megkeresés utólag a gyermek ellátásával kapcsolatban. A sajtóban megjelent hírek alapján visszakerestük a gyermek bejelentkezési adatait, így az alábbiakat tudjuk mondani: kórházunkban december 13-án 13.27-kor megjelent a szülő a gyermekkel a betegfelvételen. Az ott elhangzottak alapján kontrollvizsgálatra érkeztek, mert előző nap más intézményben már látta orvos a gyermeket, és ott az ellátása akut teendőt nem igényelt. 15:36-kor kerültek behívásra először ambulanciánkon, azonban ők ekkor már nem nem voltak jelen.
Felvételes napokon kb. 1 millió lakosságú terület gyermeksebészeti ellátását végezzük, három ügyeletes orvos látja el az ügyeletbe érkező 100-150 gyermeket, akut műtéti teendőkkel, ezért történhet olyan, hogy egy gyermeknek hosszabban várakoznia kell. A szabályozás alapján csecsemő, mentővel, vérző sérüléssel,ill. erős fájdalommal érkező gyermek a triázsolás szempontjai szerint elsőbbséget élvez. Ebbe feltételezhetően azért nem esett bele a csecsemő, mert jelezték, hogy 24 órán belül már látta szakorvos, aki akut teendőt nem talált, két óra múlva tudtuk őt behívni a tiázsolás szempontjait követve, de addig a szülő a gyermekkel elment.”
Bethesda Gyermekkórház